Подешелон хеликоптерских јединица
Командант подешелона хеликоптерских јединица је мајор Мирослав Матић.

Ваздухоплов ХБ-47М/ХБ-47П (Ми-35М/35П) вишенаменски је борбени и транспортни хеликоптер који је опремљен напредним нападно-навигацијским системима за дејство дању и ноћу, у свим метео-условима. Намењен је за ваздухопловну ватрену подршку јединицама копнене војске, као и за превоз различитог терета, специјалних јединица и рањеника. У основној намени (борбеној варијанти), користи се за уништавање тенкова, оклопних возила и ваздушних циљева малих брзина (беспилотних летелица, борбених и транспортних хеликоптера, транспортних авиона).
Ваздухоплов је опремљен системима наоружања за дејство по циљевима на копну, води и у ваздуху, у дневним и ноћним условима. Нишански систем је опремљен телевизијском и термовизијском камером. Од наоружања поседује покретни турелни топ ГШ-23 23 mm (Ми-35М), са б/к 450 метака, односно ГШ-30К (Ми-35П) са б/к 250 граната. Од ВУбС наоружан је противоклопном вођеном ракетом и невођеним ракетама. Може да транспортује осам војника с пуном борбеном опремом.
Хеликоптер се може наоружати са осам вођених и максимално 80 невођених ракета. Максимална брзина ваздухоплова је 305 km/h, динамички плафон лета 5.400 m, са даљином долета 460 километара.

Ваздухоплов ХТ-49 (Ми-17) средњи је транспортни хеликоптер за тактички ваздушни транспорт људства и материјала, за превожење хеликоптерског десанта и ватрену подршку. Тактички радијус ваздухоплова је 270 km, са долетом 700 километара. Максимална брзина ваздухоплова је 250km/h.
Може се наоружати са четири саћаста лансера Б-8 А-20 са по 20 НРЗ С-8 КОМ/КО или са 4 контејнера са топовима ГШ-23 Л калибра 23мм. Носивост терета у унутрашњем простору је 4000кг , максимални подвесни терет је такође 400. Капацитет ПП ведра је 3500л. Транспортни капацитети су 24 војника, 12 лежећих болесника/рањеника са лекаром и техничаром или до 36 путника. Има аутономију лета од три сата.

Ваздухоплов H-145 (Х-50) лаки је вишенаменски транспортно-борбени хеликоптер и сматра се једним од најсавременијих у својој класи. То је лаки војни вишенаменски хеликоптер способан за извршење широког спектра задатака у циљу подршке додељене мисије, као што су специјалне операције, транспорт, ТиС, изнад мора и копна у дневним и ноћним условима. Карактерише га ниска цена оперативног коришћења и висока поузданост.
Брзина ваздухоплова је 266 km/h, са долетом 600 km и плафоном лета 6.000 метара. Тактички радијус је 200 километара. Ваздухоплов Н-145 је у борбеној варијанти наоружан невођеним ракетним зрнима, ракетама и митраљезима 7,62 mm и 12,7 mm. У варијанти ТиС опремљен је са ФАР за трагање Trakka A 800.

Ваздухоплов ХН 42/45 („гама”) лаки је вишенаменски противоклопни хеликоптер намењен за уништавање оклопне борбене технике, утврђених објеката, ваздухопловну ватрену подршку, превожење људства и терета, спасилачке мисије, евакуације, противгерилске и противтерористичке задатке.
Ваздухоплов је опремљен нападно-навигационим системом и оптоелектронским нишанско-осматрачким системом за лет и откривање циљева дању и ноћу. Максимална брзина ваздухоплова је 270 km/h, са максималним долетом 670 километара. Наоружан је противоклопним вођеним ракетама за дејство по циљевима на земљи и противавионским ракетама за дејство по циљевима у ваздушном простору. Има аутономију лета од три сата.

Ваздухоплов Хо 42/45 („газела”) лаки је вишенаменски хеликоптер намењен за обуку пилота хеликоптера, одржавање везе, лаки транспорт људства и материјала, извиђање и осматрање бојишта, спасавање.
Максимална брзина ваздухоплова је 310 km/h, са максималним долетом 600 километара. Носивост ваздухоплова је до 700 kg терета (подвесно), у зависности од оптерећења хеликоптера, и има могућност превожења четири путника и пилота на десном седишту, односно једног рањеника на носилима и једног санитетског пратиоца. Има аутономију лета од два и по сата.
