Министарство одбране Републике Србије
 
11.02.2022.

Саопштење



Министарство одбране своје канале комуникације користи за истинито, тачно, проактивно и објективно обавештавање јавности о најважнијим активностима у Министарству одбране и Војсци Србије, промовисање војног позива те чување и вредновање традиција наше Војске кроз снимање филмова и издавачку делатност.
 
Војни синдикат Србије, по ко зна који пут, уместо да се бави синдикалним питањима, својим политикантским саопштењима која су пуна неистина, покушава да стекне јефтине политичке поене свесно настојећи да пласирањем лажи уруши углед Министарства одбране и Војске Србије у јавности.
 
О ангажовању Министарства одбране на промоцији војног позива, војничких врлина и патриотизма, поред хиљада медијских објава, објављених књига, стручних и популарних часописа, говоре и бројне кампање које у редове наше Војске доводе младе људе – ученике и кадете војних школа, полазнике курса за резервне официре, војнике на добровољном служењу војног рока и стипендисте. Поносни смо на то што је и медијска промоција део успешног процеса јачања система одбране који, поред новог савременог наоружања добија и нове припаднике.

Магазин „Одбрана” једно је од најстаријих штампаних гласила у нашој земљи, са традицијом која траје дуже од 143 године. Поред квалитетних аналитичких текстова, интервјуа значајних личности и приказа савремене војне технике који се у медијима радо цитирају, 2021. године "Одбрана" је овенчана и првом наградом за најбољу фотографију објављену у европским војним новинама и часописима, коју додељује Европска асоцијација војних новинара – ЕМПА. Фотографија на којој је српски специјалац на обуци под водом, победила је у конкуренцији фотографија из неколико десетина војних штампаних гласила Старог континента.

Довољно је подсетити да смо само у протеклих неколико година урадили више десетина филмова о српској војничкој историји међу којима издвајамо: Топлички устанак, Косметску трилогију, Ратне бригаде Војске Југославије 1999, Радо иде Србин у војнике, Бранили су небо отаџбине, Прва Српска ескадрила, Србија у Великом рату, Милунка Савић хероина Великог рата, Срби на Крфу, Ратне приче са Кошара и Паштрика које смо реализовали у копродукцији са Радио телевизијом Србије. Подсећамо да смо у последњих неколико година само кроз едиције „Историја“ и „Ратник“ објавили 63 књиге.
 
О апсурдности саопштења синдиката најбоље говори ноторна неистина да "и даље нема реалних показатеља било каквог свеукупног бољитка у Војсци Србије" иако Војска Србије у свим сегментима јача - од опремања новим средствима наоружања и војне опреме до побољшања материјалног положаја њених припадника и то знају, не само сви војници, већ и целокупна јавност. Рећи да нема бољитка у Војсци Србије може само неко коме смета јака Војска Србије.
 
Неистине које вође појединих синдикалних организација пласирају у јавности, једино се могу тумачити као политичко деловање са циљем да, у јеку кампања којима промовишемо војни позив међу младима, скрену пажњу са резултата које је Министарство одбране остварило у претходном периоду и покушају да одврате младе људе од одлуке да стану у строј Војске Србије.

О начину на који Министарство одбране обавештава јавност о активностима Војске Србије најбоље говори чињеница да Војска Србије ужива највеће поверење грађана Србије. Јавни углед Министарства одбране и Војске Србије задржавамо као кључно мерило, а истовремено и циљ рада Управе за односе са јавношћу у времену које долази.