Ministarstvo odbrane Republike Srbije
 
11.02.2022.

Saopštenje



Ministarstvo odbrane svoje kanale komunikacije koristi za istinito, tačno, proaktivno i objektivno obaveštavanje javnosti o najvažnijim aktivnostima u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije, promovisanje vojnog poziva te čuvanje i vrednovanje tradicija naše Vojske kroz snimanje filmova i izdavačku delatnost.
 
Vojni sindikat Srbije, po ko zna koji put, umesto da se bavi sindikalnim pitanjima, svojim politikantskim saopštenjima koja su puna neistina, pokušava da stekne jeftine političke poene svesno nastojeći da plasiranjem laži uruši ugled Ministarstva odbrane i Vojske Srbije u javnosti.
 
O angažovanju Ministarstva odbrane na promociji vojnog poziva, vojničkih vrlina i patriotizma, pored hiljada medijskih objava, objavljenih knjiga, stručnih i popularnih časopisa, govore i brojne kampanje koje u redove naše Vojske dovode mlade ljude – učenike i kadete vojnih škola, polaznike kursa za rezervne oficire, vojnike na dobrovoljnom služenju vojnog roka i stipendiste. Ponosni smo na to što je i medijska promocija deo uspešnog procesa jačanja sistema odbrane koji, pored novog savremenog naoružanja dobija i nove pripadnike.

Magazin „Odbrana” jedno je od najstarijih štampanih glasila u našoj zemlji, sa tradicijom koja traje duže od 143 godine. Pored kvalitetnih analitičkih tekstova, intervjua značajnih ličnosti i prikaza savremene vojne tehnike koji se u medijima rado citiraju, 2021. godine "Odbrana" je ovenčana i prvom nagradom za najbolju fotografiju objavljenu u evropskim vojnim novinama i časopisima, koju dodeljuje Evropska asocijacija vojnih novinara – EMPA. Fotografija na kojoj je srpski specijalac na obuci pod vodom, pobedila je u konkurenciji fotografija iz nekoliko desetina vojnih štampanih glasila Starog kontinenta.

Dovoljno je podsetiti da smo samo u proteklih nekoliko godina uradili više desetina filmova o srpskoj vojničkoj istoriji među kojima izdvajamo: Toplički ustanak, Kosmetsku trilogiju, Ratne brigade Vojske Jugoslavije 1999, Rado ide Srbin u vojnike, Branili su nebo otadžbine, Prva Srpska eskadrila, Srbija u Velikom ratu, Milunka Savić heroina Velikog rata, Srbi na Krfu, Ratne priče sa Košara i Paštrika koje smo realizovali u koprodukciji sa Radio televizijom Srbije. Podsećamo da smo u poslednjih nekoliko godina samo kroz edicije „Istorija“ i „Ratnik“ objavili 63 knjige.
 
O apsurdnosti saopštenja sindikata najbolje govori notorna neistina da "i dalje nema realnih pokazatelja bilo kakvog sveukupnog boljitka u Vojsci Srbije" iako Vojska Srbije u svim segmentima jača - od opremanja novim sredstvima naoružanja i vojne opreme do poboljšanja materijalnog položaja njenih pripadnika i to znaju, ne samo svi vojnici, već i celokupna javnost. Reći da nema boljitka u Vojsci Srbije može samo neko kome smeta jaka Vojska Srbije.
 
Neistine koje vođe pojedinih sindikalnih organizacija plasiraju u javnosti, jedino se mogu tumačiti kao političko delovanje sa ciljem da, u jeku kampanja kojima promovišemo vojni poziv među mladima, skrenu pažnju sa rezultata koje je Ministarstvo odbrane ostvarilo u prethodnom periodu i pokušaju da odvrate mlade ljude od odluke da stanu u stroj Vojske Srbije.

O načinu na koji Ministarstvo odbrane obaveštava javnost o aktivnostima Vojske Srbije najbolje govori činjenica da Vojska Srbije uživa najveće poverenje građana Srbije. Javni ugled Ministarstva odbrane i Vojske Srbije zadržavamo kao ključno merilo, a istovremeno i cilj rada Uprave za odnose sa javnošću u vremenu koje dolazi.