Život meren snagom motora

Kabina vozila bila je uvek prepuna ispitno-merne opreme, koja je pratila rad motora i drugih podsistema vozila. Dušan je za to vreme neprekidno vozio, spuštajući se u provalije, koje su uglavnom plašile sve koji bi se usudili da sa njim sednu u kabinu. Ubrzo zatim, savladavao bi i naizgled nesavladive uspone znalačkom i virtuoznom vožnjom. Na svakoj vodenoj prepreci tražio bi pogodno mesto za prelazak i vodenim gazom krčio put u daljim opitno-esploatacionim ispitivanjima. Njegove starešine ističu da je pouzdan kao saradnik i čovek, spreman da pruži najviše, a to je još više od očekivanog.
Tajne profesije otkrivao je postepeno tokom rada. Posle prvog opitnog zadatka – ispitivanja pokretne operacione sale – saznao je da opitni vozač u TOC-u nije običan vozač. On mora da uoči propuste na vozilu, da ukaže na probleme i svoje mišljenje napiše u elaboratu za svako ispitivano sredstvo.
Posle pokretne operacione sale, Dušan je ispitivao perionicu, mesionicu, pokretnu apoteku, pa vozila poznatih svetskih proizvođača „Fiat“, „Stayer Puch“, pincgauere, kampanjole, raketne sisteme 128 mm „plamen S” i „oganj”, vozila „Zastava-kamiona” i iz pribojskog FAP-a – dvoosovinca 1118, troosovinca 2228. Započeo je ispitivanja četvoroosovinca 3240, ali ih nije dovršio zbog odlaska u penziju.
– Kad dobiješ da ispitaš novo vozilo, ono je novo i za nas i za proizvođača. Normalno je da onaj ko ga je proizveo gleda da prikrije neke njegove nedostatke, a opitni vozači, koji su u sastavu radnog tima, moraju da ga ispitaju u vožnji i utvrde da li zadovoljava sve deklarisane karakteristike. Nekad je opitni vozač na oštrici mača jer proizvođač može da osporava njegovo mišljenje. Neki su me zbog mojih primedbi potcenjivali jer sam vozač, ali je moje bilo da dokažem manjkavosti. Uvek sam govorio: „Ako je razlog što nešto ne valja moja greška, onda me sklonite. To je lako. Ali će vozilo opet da ima nedostatke“.

Radenović priča da su tokom ispitivanja vožnjom prelazi oko 30.000 kilometara. To su bili dugotrajni tereni na kojima se, kako kaže, puno toga dešavalo novom vozilu. Ako je sve išlo po planu, dnevno je prolazio 150 i 200 kilometara.
Sa Dušanom su često radile i njegove kolege Goran Ilić, Dragan Džakula i mehaničar Branko Korolija, a na terene je išao sa majorima Aleksandrom Đurićem, Aleksandrom Nikolićem i Snežanom Jovanović.
– Opitni vozač mora da voli svoj posao, da odlično poznaje vozilo i njegove mogućnosti, da bude nepristrasan, samokritičan. Sebi sam uvek davao zadatak da ću svoj posao raditi maksimalno što mogu, ali ne zato što me na to neko prisiljava, već jer je to moj zadatak. Uvek sam znao šta sam uradio i gde sam pogrešio. I to nikad nisam pripisivao vozilu, ali ako čovek ne zna da je pogrešio, on ne zna ni da radi ovaj posao.
Kaže da još uvek uči, iako je u penziji. Kad čuje zvuk motora tačno može reći koji mu je broj obrtaja i brzina. Dušanov radni vek bio je, zaista, meren snagom motora.
- O ministarstvu
- Nadležnosti
- Organizacijska šema
- Opis funkcija postavljenih lica
- Ministar i saradnici
- Ministar
- Državni sekretari
- Pomoćnici ministra
- Sekretar Ministarstva
- Osnovne unutrašnje jedinice
- Sektor za politiku odbrane
- Sektor za ljudske resurse
- Sektor za materijalne resurse
- Sektor za budžet i finansije
- Sektor za infrastrukturu i usluge standarda
- Posebne unutrašnje jedinice
- Sekretarijat
- Kabinet ministra
- Vojno pravobranilaštvo
- Organi uprave u sastavu MO
- Inspektorat odbrane
- Vojnoobaveštajna agencija
- Vojnobezbednosna agencija
- Samostalne uprave
- Uprava za odnose sa javnošću
- Uprava za vojno zdravstvo
- Visokoškolska ustanova
- Univerzitet odbrane
- Uže unutrašnje jedinice
- Generalni inspektor službi
- Odsek za internu reviziju
- Vojska Srbije
- Dokumenta
- Propisi
- Zakoni
- Pravilnici
- Službeni vojni list
- Odluke
- Javne rasprave
- Strategije
- Strategija nacionalne bezbednosti
- Strategija odbrane
- Bela knjiga odbrane
- Koncept totalne odbrane - sažetak
- Srednjoročni plan Ministarstva odbrane
- Informator o radu
- Informator
- Pregled sredstava
- Planovi javnih nabavki
- Podaci o javnim nabavkama
- Budžet
- Realizacija budžeta
- Podaci o reviziji budžeta
- Ostalo
- Akcioni planovi
- Izgradnja integriteta
- Usluge
- Sport
- Arhiva
- Kontakti